Statusrapport: 1 september 2020
Geachte klanten,
Toen Jim Breslawski en ik 40 jaar geleden bij Henry Schein begonnen, was dat op uitnodiging van Jay Schein, de oudste zoon van de oprichters van ons bedrijf en een transformatieve leider die het volgende decennium onze mentor zou zijn tot aan zijn vroegtijdige dood in 1989. Wat ons aantrok aan deze kans was de visie en passie van Jay voor wat Henry Schein kon worden; een visie waaraan Team Schein trouw is gebleven tijdens de groei van ons bedrijf tot de wereldleider die we vandaag de dag zijn.
We bereikten dit door een “stakeholder”-managementmodel tot stand te brengen dat we het “mozaïek van succes” noemen. Dit model heeft als doel een evenwicht te vinden tussen de behoeften van de klanten, de leveranciers, de investeerders, de leden van Team Schein en de samenleving.
Ik moest opnieuw aan het transformatieve leiderschap van Jay denken nadat ik recentelijk een samenvatting van de Boston Consulting Group (BCG) las met de titel “How Transformative CEOs Lead in a Crisis.” BCG vatte haar observaties samen in de vorm van vijf belangrijke eigenschappen, bekeken door de lens van COVID-19. Deze eigenschappen zijn ook van toepassing op leiders van medische of tandheelkundige praktijken in onze snel veranderende wereld.
Ten eerste merkte BCG op dat transformatieve CEO's snel moeten reageren om voor transformatie te zorgen, met gecoördineerde deliverables en mijlpalen die tot succes leiden. Om met de uitdagingen van COVID-19 om te gaan, moet de succesvolle zorgverlener met een praktijk (de CEO van zijn/haar praktijk) een visie hebben over hoe zijn/haar succesvol ontwikkelde praktijk eruit zal zien. Hij/zij moet ook gecoördineerde plannen hebben om van alles uit rollen, van nieuwe klinische protocollen, patiëntenstroom en communicatie tot personeelsbezetting en werkuren.
Ten tweede dringen transformatieve CEO's aan op vroege winsten, die kunnen helpen de transformatie te betalen, de ondersteuning te bevorderen en de geloofwaardigheid van het leiderschap te vergroten. In medische of tandheelkundige praktijken kan dit van alles betekenen: van aanvullende protocollen en producten om de gezondheid en veiligheid van de medewerkers en patiënten beter te waarborgen tot het wijzigen van de indeling van de wachtkamer en het gebruiken van sms'jes om patiënten te melden dat ze naar binnen mogen.
Ten derde benadrukken transformatieve CEO's de noodzaak om voor groei te zorgen en de vitaliteit te verhogen. De essentiële diensten die zorgverleners bieden en de gemoedsrust die ze hun patiënten door middel van de nieuwe veiligheidsprotocollen bieden, zal zich op de lange termijn vertalen in succes voor de praktijk. In sommige gevallen gebruiken zorgverleners of aanbieders van tandheelkundige diensten die door COVID-19 niet kunnen werken deze periode om nieuwe technologie te installeren, waardoor ze zich zo snel mogelijk kunnen ontwikkelen op het moment dat ze weer aan de slag kunnen. De pandemie heeft de digitale transformatie van de wereld versneld en zorgpraktijken zijn daar geen uitzondering op.
Ten vierde denken transformatieve CEO's als een nieuwe CEO door de bestaande situatie ter discussie te stellen - een kwaliteit die wordt gedeeld door onze meest succesvolle zorgverleners en aanbieders van tandheelkundige zorg. Ik heb gedurende de afgelopen 40 jaar de transformatie van tandheelkundige en medische beroepen gezien, in het bijzonder door de opkomst van digitale technologieën die nieuwe ontwikkelingen zoals telezorg en digitale tandheelkunde mogelijk hebben gemaakt. De meest succesvolle zorgverleners met een praktijk stonden open voor deze ontwikkelingen en waren bereid om de bestaande situatie ter discussie te stellen dankzij de interessante belofte van een efficiëntere en effectievere toekomst.
Ten slotte zien transformatieve CEO's transformatie als een race zonder finishlijn. Bij Henry Schein hebben we ons bedrijf door de jaren heen al meerdere keren opnieuw uitgevonden om te reageren op marktveranderingen en om onze klanten beter van dienst te kunnen zijn. Op dezelfde manier zoeken de meest succesvolle zorgverleners en aanbieders van tandheelkundige zorg continu naar nieuwe manieren om binnen hun interessante en bevredigende beroepen voorop te blijven lopen.
Elke crisis (en zeker de COVID-19-pandemie) vraagt om transformatief leiderschap om de noodzakelijke veranderingen in alle organisaties door te voeren. Bij Henry Schein verwelkomen we de transformatie die we onder onze klanten zien en staan we klaar om u op elke mogelijke manier te helpen om de veranderingen te versnellen zodat dit uiteindelijk uw patiënten ten goede kan komen.
Met vriendelijke groet,
Stanley M. Bergman
Chairman of the Board en Chief Executive Officer
EDUCATIEVE HULPMIDDELEN
Een greep uit de opmerkelijke inhoud van het Henry Schein Coronavirus (COVID-19) Education Center van de afgelopen weken:
• 8/21: Dentistry as Essential Care
• 8/19: Leveraging Unfinished Practice Space for Social Distancing, Minimizing Scheduling Stress & Enhancing Productivity
• 8/7: What to do if Your Office has an Outbreak
• 8/7: The Critical Role of Safe Dental Unit Waterlines in the Era of COVID-19
• 8/6: Strategies to Reduce Airborne Contaminants During Hygiene Visits
• 7/24: New Isolation Guidance & Precautions from the CDC
• 7/10: COVID-19 & Dentistry: Exploring Airborne Transmission of Coronavirus and Poll Results from ADA Health Policy Institute
• 7/7: Successfully Plan, Execute & Track Your Practice Recovery: A Step-by-step Program
• 6/26: Secrets to Finding the Right Associateship During the COVID-19 Recovery
• 6/26: COVID-19 & Dentistry: Best Practices for Infection Control from OSAP & DentaQuest
• 6/23: Stifel Presents - Investment Strategy: An Update on the Economy and Impact to Dentistry
• 6/19: COVID-19 & Dentistry: Measuring the Rebound in Patient Volume & Clinical Update
• 6/12: COVID-19 & Dentistry: Clinical Update, Understanding Asymptomatic Transmission Risk & Measuring the Dental Rebound
• 5/28: Pivot Points: Best Practices for Triaging & Scheduling, Patient Consultations and Case Presentations for Your Re-Opening